Klimaforandringer - hvordan kommunikerer vi om det?

Internationalt
klimakommunikation
En af de helt store udfordringer ved at kommunikere om klimaforandringer er at få folk til lytte. Emnet er komplekst, behovet for handling akut og ikke mindst så lytter vi forskelligt afhængig af vores værdier, bekymringer og behov. Det kan gøre det svært for både journalister og kommunikatører at trænge igennem med de vigtige budskaber.

Hvordan kan vi få en samtale om klimaforandringer på alle niveauer i Danmark - fra regering til arbejdsplads til middagsbordet - hvor alle mennesker føler sig involveret, respekteret og bemyndiget? Og hvorfor er det vigtigt?

Det afholdte event inviterede den internationalt førende ekspert i klimakommunikation, George Marshall, grundlægger af Climate Outreach, Europas største rådgiver på området, ind til en snak om klimakommunikation. Med mere end 35 års erfaring har han skrevet flere bøger og mange artikler i velanskrevne medier om psykologiske og sociologiske aspekter af klimakommunikation. Efter George Marshalls præsentation (som kan ses nedenfor) fulgte en modereret samtale mellem ham og Jarl Krausing, International chef i CONCITO.

Til eventet blev der også snakket om DeltagerDanmarks Segmentanalyse og Deltager Danmarks og CONCITOs anbefaling til reduktionsmål for Danmarks forbrugsbaserede drivhusgasudledning.

Se præsentationen her. 

Eventet er blevet til i et samarbejde mellem Sustainability Science Centre på Københavns Universitet og CONCITO.

Relaterede emner
Kontakt
Ghita
Kommunikationschef